Receptietraining
- home
- Front Officetrainingen
- Receptietraining

Training
Receptietraining
Je bent het aanspreekpunt voor klanten en het visitekaartje van je organisatie. Bij deze representatieve spilfunctie komt veel kijken. Hoe kom je over bij je klanten? Aan wie moet je voorrang geven: de bezoeker of de telefoon? Hoe ga je om met emoties van klanten? Hoe houd je een frisse blik i.p.v. te reageren op de automatische piloot? Hoe bewaar je het overzicht in piekuren? In deze training leer je op professionele wijze klanten te ontvangen en (telefonisch) te woord te staan, zodat je je organisatie op representatieve wijze vertegenwoordigt. Deze training wordt op maat geschreven voor starters, jong professionals en receptionistes met jarenlange ervaring.

Resultaat
-
Van de automatische piloot af en een frisse kijk voor de ervaren receptionist(e)
-
Je brengt je persoonlijke uitstraling richting de klant naar een hoger niveau
- Je leert op klantgerichte wijze bezoekers te ontvangen
- Je leert om te gaan met lastige situaties en klachten
- Je verbetert je luister- en vraagtechnieken
- Je beheerst de regels voor telefoonetiquette
Deze training bieden we in-company aan en op basis van open inschrijving.
Programma
- Uitstraling van de balie/receptie
- Effectief communiceren
- Klantvriendelijkheid en klantgerichtheid
- Prioriteiten bepalen: wie krijgt voorrang?
- Effectief luisteren
- Techniek van het vragen stellen
- Overzicht behouden
- Omgaan met piekperiodes in uw werk
- Persoonlijke verzorging en uitstraling
- Omgaan met lastige situaties en klachten
- Praktijksituaties en -voorbeelden
- Persoonlijk actieplan
Anoniem
Gastvrouw - Cordaan
5/5
Door 1 woord kan je boodschap al heel anders overkomen, dat was grappig om te zien. Het was een leuke interactieve dag.
Feedback training
Gerson
Tekenaar
5/5
Goede cursus. Voor mij was het zelfs heel goed want werk aan de winkel aan mijn kant, gaat lukken met de tips.
Doelgericht communiceren en beïnvloeden
Selin
Teamcoördinator
5/5
Heel waardevol om het team in kaart te brengen en te kijken 'welk type' we nog nodig hebben in ons team.
Leuke interactieve training.
DISC